فدائی بنت الحیدر راز نیاز با خدا و رسول و اهل بیت پاک رسول خدا ,ایام شهادت و شادی اهل بیت tag:http://yaali135.mihanblog.com 2017-12-12T06:08:20+01:00 mihanblog.com ماه رجب 2016-05-07T01:52:03+01:00 2016-05-07T01:52:03+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/17 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222 ماه رجب، آغاز پرفضیلت‌ ترین ماه‌های سال قمری (رجب، شعبان و رمضان) است. ماه رجب را «أَصَب» به مناسبت ریزش رحمت الهی می نامند و به مناسبت تعطیل شدن جنگ و قتال و حرمت و عظمت آن «اَصَمْ» نام ‌گذاری کرده اند.ماه رجب، به دلیل برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی و مناسبت‌های آن، ماه معرفت، عبادت، ولایت، رسالت، شهادت، شرافت و عبودیت است و رجب به معنای باعظمت است.این ماه پربرکت نامهای دیگری نیز دارد؛ نام‌هایی مثل ماه آمرزش‌خواهی (شهرُ الاستغفار)؛ ماه تک (رَجَبُ آلفرد) به دلیل تنها واقع‌شد d7

ماه رجب، آغاز پرفضیلت‌ ترین ماه‌های سال قمری (رجب، شعبان و رمضان) است. ماه رجب را «أَصَب» به مناسبت ریزش رحمت الهی می نامند و به مناسبت تعطیل شدن جنگ و قتال و حرمت و عظمت آن «اَصَمْ» نام ‌گذاری کرده اند.
ماه رجب، به دلیل برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی و مناسبت‌های آن، ماه معرفت، عبادت، ولایت، رسالت، شهادت، شرافت و عبودیت است و رجب به معنای باعظمت است.
این ماه پربرکت نامهای دیگری نیز دارد؛ نام‌هایی مثل ماه آمرزش‌خواهی (شهرُ الاستغفار)؛ ماه تک (رَجَبُ آلفرد) به دلیل تنها واقع‌شدن و جدا شدن آن از سایر ماه‌های حرام؛ ماه سرشار (رَجَبُ الاَصَبّ) به دلیل نزول سرشار رحمت الهی؛ ماه امیرمؤمنان (شهرُ امیرِالمؤمنین)، ماه ریسمان الهی (اَصَمْ) یعنی برخوردار از فضیلتهای بسیار و یا به معنای کر و ناشنوا که از شهادت به گناهان بندگان در روز قیامت کر است و فقط به خوبی‌ها شهادت می‌دهد و بالاخره نام دیگرش رجب المرجَّب به معنای بزرگ و باهیبت است .
رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در فضیلت این ماه می ‌فرماید: «أَلَا إِنَّ رَجَبَ شَهْرُ اللَّهِ الْأَصَمُّ وَ هُوَ شَهْرٌ عَظِیمٌ وَ إِنَّمَا سُمِّی الْأَصَمَ لِأَنَّهُ لَا یقَارِنُهُ شَهْرٌ مِنَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حُرْمَةً وَ فَضْلًا وَ کَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِیةِ یعَظِّمُونَهُ فِی جَاهِلِیتِهَا؛ بدانید که ماه رجب ماه \"اصم\" خداوند است و همانا ماهی است بس بزرگ و علت نامگذاری این ماه به \"اصم\" این است که هیچ ماهی از ماه‌های سال از نظر فضیلت و حرمت نزد خدای تبارک و تعالی، به آن نمی‌رسد. حتی اهل جاهلیت نیز در عین جاهلیتشان آن را گرامی می‌داشتند.»
ویژگی‌های ماه رجب از منظر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) عبارتند از:
1. در آستانه رضوان الله
بندگان خدا با رسیدن موسم رجب در معرض رحمت و رضوان الهی قرار دارند که به اندک تلاشی و عمل به ساده‌ترین دستورات این ماه، به عالی‌ترین مقامات معنوی دست می‌یابند؛ به این جهت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) فرمود:«أَلَا فَمَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ یوْماً إِیمَاناً وَ احْتِسَاباً اسْتَوْجَبَ رِضْوَانَ اللَّهِ الْأَکْبَرَ وَ أَطْفَی صَوْمُهُ فِی ذَلِکَ الْیوْمِ غَضَبَ اللَّهِ وَ أَغْلَقَ عَنْهُ بَاباً مِنْ أَبْوَابِ النَّارِ؛ وَ لَوْ أَعْطَی مِلْ‌ءَ الْأَرْضِ ذَهَباً مَا کَانَ بِأَفْضَلَ مِنْ صَوْمِهِ؛ بدانید که اگر کسی یک روز رجب را به خاطر ایمان و پاداش الهی روزه بگیرد، سزاوار رضایت بزرگ‌تر خداوند می‌شود و روزه او در این روز خشم خدا را خاموش کرده و دری از درهای آتش را به روی او می‌بندد. و اگر به اندازه زمین طلا بدهد، بهتر از روزهٔ ماه رجب نخواهد بود.»
2. ماه پیامبر(صلی الله علیه و آله)
حضرت محمد (ص) ماه رجب را ماه خویش می‌خواند، چرا که هر مناسبت و عملی در این ماه با وجود مقدس آن حضرت پیوند دارد؛ بویژه بعثت آن حضرت در این ماه که آغاز نجات عالم هستی از جهل و ظلمت شد. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «أَلَا إِنَّ رَجَبَ وَ شَعْبَانَ شَهْرَای وَ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرُ أُمَّتِی؛‌ آگاه باشید! ماه رجب و ماه شعبان دو ماه من هستند و ماه رمضان ماه امتم.»
3. فقط عمل خالص
پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله) شرط اساسی استفاده از برکات ماه رجب را فقط عمل مخلصانه می‌داند و می‌فرماید: «وَ لَا یسْتَکْمِلُ أَجْرَهُ بِشَی‌ءٍ مِنَ الدُّنْیا دُونَ الْحَسَنَاتِ إِذَا أَخْلَصَهُ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ [در پذیرش اعمال ماه رجب، جز حسنات چیز دیگری از امور دنیا پاداش او را کامل نمی ‌کند، البته در صورتی که خالصانه فقط برای خدای عزّوجلّ انجام داده باشد.»
4. ده دعای مستجاب
یکی از بهترین پاداش‌های این ماه، ده دعای مستجاب در هنگام افطار است که حضرت فرمود: «وَ لَهُ إِذَا أَمْسَی عَشْرَ دَعَوَاتٍ مُسْتَجَابَاتٍ إِنْ دَعَا بِهِ دَاعٍ بِشَی‌ءٍ فِی عَاجِلِ الدُّنْیا أَعْطَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِلَّا ادَّخَرَ لَهُ مِنَ الْخَیرِ أَفْضَلَ مِمَّا دَعَا مِنْ أَوْلِیائِهِ وَ أَحِبَّائِهِ وَ أَصْفِیائِهِ؛[7] و موقعی که شب و هنگام افطار روزه ‌دار در ماه رجب فرامی‌رسد، از سوی خداوند ده دعای مستجاب دارد. اگر خواسته دنیایی داشته باشد، خدا به او می‌دهد و الا خیرهایی برای او ذخیره می‌کند که از بهترین چیزهایی است که اولیا و برگزیدگان خدا آن را در دعای خود خواسته‌اند.»
5. رفع عذاب در این ماه
(ثوبان) یکی از همراهان پیامبر (صلی الله علیه و آله) گفت: با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در قبرستان بودیم. حضرت ایستاد و گذشت و دوباره ایستاد. عرض کردم: یا رسول‌الله، چرا اینگونه رفتار می‌کنید؟ پس آن حضرت گریه شدیدی کرد، ما هم گریه کردیم. آنگاه فرمود: «هَؤُلَاءِ یعَذَّبُونَ فِی قُبُورِهِمْ فَدَعَوْتُ اللَّهَ أَنْ یخَفِّفَ عَنْهُمْ فَفَعَلَ فَلَوْ صَامُوا مِنْ رَجَبٍ وَ قَامُوا لَیلَهُ مَا عُذِّبُوا فِی قُبُورِهِمْ؛[10][ای ثوبان] اینان کسانی هستند که عذاب می‌شوند در قبورشان؛ من از خدای متعال درخواست کردم که عذاب آنها را تخفیف دهد و خداوند عذاب آنها را تخفیف داد. سپس پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: اگر کسانی از اهل این قبرستان، که در عذاب‌اند، یک روز از ماه رجب را روزه گرفته بودند و یک شب را تا صبح قیام می‌کردند و به عبادت می‌پرداختند، در قبرها معذب نمی‌شدند.»

]]>
غدیر روز بیعت با امام زمان عجل الله تعالی فرجه /یا صاحب زمان مرا چگونه میبینی آیا از بیعت کنندگانم یا ... 2015-10-06T21:22:09+01:00 2015-10-06T21:22:09+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/6 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222 آیا مولود کعبه را ندیدندآن مردم وقت که رسول خدا دستش را بالا برد ! آیا دیدند و قتی که فرمود فزت ورب الكعبة پس این مولا جز هدایت ما چه میخواست از سوی رب کعبه از کعبه آمد به سوی رب کعبه رفت و رستگار شدای مولای عشق  آن هنگام که فرمودید: «ای مردم ! آیا شایسته بود که من بدن پیغمبر (صلی الله علیه وآله ) را غسل نداده ودفن نکرده رها سازم وبر سر جانشینی ومقام ریاست او نزاع کنم ؟! من فکر نمی کردم شما به این کار مبادرت ورزیده ، به خود اجازه دهید با ما اهل

آیا مولود کعبه را ندیدندآن مردم وقت که رسول خدا دستش را بالا برد !

 آیا دیدند و قتی که فرمود فزت ورب الكعبة پس این مولا جز هدایت ما چه میخواست از سوی رب کعبه از کعبه آمد به سوی رب کعبه رفت و رستگار شد



ای مولای عشق  آن هنگام که فرمودید:


«ای مردم ! آیا شایسته بود که من بدن پیغمبر (صلی الله علیه وآله ) را غسل نداده ودفن نکرده رها سازم وبر سر جانشینی ومقام ریاست او نزاع کنم ؟! من فکر نمی کردم شما به این کار مبادرت ورزیده ، به خود اجازه دهید با ما اهلبیت پیغمبر در این حق مسلّممان نزاع کنید».

                                                                خطبه شقشقیه

على(علیه السلام)در این خطبه می فرماید:

آگاه باشد!به خدا قسم،پسر ابى قحافه،جامه خلافت را در بركرد و مى‏دانست من براى خلافت همچون قطب میان آسیا هستم.پس من هم جامه دیگرى در بر و از آن پهلو تهى كردم و در كار خود مى‏اندیشیدم كه آیا بدون دست حمله كنم یا آنكه بر تاریكى،كورى صبر پیش گیرم كه در آن بزرگان را فرسوده و جوانان را پیر ساخته و مومن در آن رنج می‏برد تا به دیدار خدایش نایل آید.پس دریافتم شكیبایى بر این دوعاقلانه‏ تر است.صبر كردم در حالى كه در چشمانم خار و در گلویم استخوان بود.میراث خود را تاراج‏رفته مى‏دیدم تا آنكه نخستین كس آنان به راه خود پایان داد و خلافت را پس از خود به پسر خطاب سپرده آن گاه آن حضرت به این سخن اعشى تمثل جست:

چقدر تفاوت است میان امروز من كه بر كوهان شتر سوارم بر روزى كه حیان برادر جابر در آن بود.

«شگفتا!او در روزگار خود از مردم درخواست فسخ بیعت می‏كرد ولى در پایان زندگیش این منصب را به دیگرى سپرد.این دو خلافت را مانند دو پستان شتر در بین خود تقسیم كردند.من بر این زمان دراز و این محنت سخت صبر پیشه كردم تا آنكه راه عمر نیز پایان یافت و خلافت را در جماعتى گذارد كه مرا هم یكى از آنها گمان كرد.پس اى خداوند از تو یارى مى‏طلبم در مورد شورایى كه تشكیل شد و مشورتى كه كردند.چگونه درباره من در مقابل نخستین آنان (ابو بكر)تردید كردند تا آنجا كه امروز مرا همردیف اینان قرار داده‏اند.پس یكى از میان این شورا از روى كینه‏اى كه داشت دست از حق بشست و دیگرى به خاطر دامادى با عثمان از من رویگردان شد (1) .تا آنكه سومین كس هم برخاست و هر دو جانب خود،میان محل بیرون دادن و خوردنش را باد كرد و فرزندان پدرانش با او یكى شدند و مال خدا را همچون شترى كه با رغبت تمام علف بهارى را مى‏خورد،خوردند.تا آنكه ریسمان تافته‏شده او از هم گسیخت و كردارش باعث كشته شدنش شد.و پرى شكم او را به رو سرنگون كرد.

پس چون من به خلافت رسیدم گروهى بیعت خود را با من زیر پا نهادند و گروهى از بیعتم خارج شدند و عده‏اى دیگر از فرمانبردارى خداوند بدر رفتند.گویا آنان فرموده الهى را نشنیده‏اند كه گفت:«این خانه آخرت است كه آن را براى كسانى قرار مى‏دهیم كه در زمین برترى و فساد نجسته‏اند و فرجام كار براى پرهیزكاران است».اما به خدا قسم آنان این آیه را شنیده‏اند و به خاطر سپرده‏اند.ولى دنیا خود را در چشم ایشان آراسته و زیورهایش آنان را فریب داده است».

(ین خطبه را بدین نام خوانده‏اند زیرا وقتى على(ع)به انتهاى این خطبه رسیده بود مردى از اهل دهات برخاست و نامه‏اى به دست آن حضرت داد.وى به خواندن آن نامه مشغول شد.ابن عباس به او گفت:اى امیر المؤمنین!اى كاش سخنان خود را از آنجایى كه قطع كرده بودى ادامه مى‏دادى.فرمود:«هیهات اى پسر عباس!این شقشقه‏اى بود كه صدا كرد و سپس آرام گرفت».

چون این خطبه مشتمل بر تظلم على است كه از كسى كه وى را با آنكه در امر خلافت سزاوار بود،كنار گذاشت،گروهى منكر آن شده و پنداشته‏اند این خطبه از سخنان رضى است.گفته‏اند رضى این گفتار خود را در نهج البلاغه گنجانیده و آن را به على نسبت داده است.دلیل اینان بر این مدعا،چنان كه پیش از این ذكر شد،چیزى جز محتویات این خطبه نیست)

 

 

تنها علی امیر المومنین علیه السلام  است

یا امیر المومنین سلام خدا بر تو باد کمکمان کن نجاتمان بده در روز حساب



]]>
یا مقلب القلوب 2015-08-10T02:04:17+01:00 2015-08-10T02:04:17+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/5 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222 شهادت امام صادق تسلیت باددعایی که امام صادق فرمودند در عصر غیت زیاد بخونیم  یا الله یارحمان یارحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک    امام  صادقم امام شهیدم نجاتم بده عبا عبداللهیا رب ببین که چگونه قلبم دچار لرزش شده است     آنان که در غدیر به عهد خود وفا نکردند و در خانه بی بی دو عالم زهرا (سلام الله علیها)را  شکستند   آنان باعث شدند موجود پستی چون یزید جرعت کند و جسارت برفرزند بهترین خلق عالم کنند     ادامه


شهادت امام صادق تسلیت باد



دعایی که امام صادق فرمودند در عصر غیت زیاد بخونیم 



 یا الله یارحمان یارحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک 











 
امام  صادقم امام شهیدم نجاتم بده عبا عبدالله

یا رب ببین که چگونه قلبم دچار لرزش شده است










 
 
آنان که در غدیر به عهد خود وفا نکردند و در خانه بی بی دو عالم زهرا (سلام الله علیها)را  شکستند
 
آنان باعث شدند موجود پستی چون یزید جرعت کند و جسارت برفرزند بهترین خلق عالم کنند
 
 
ادامه متن بخشی از خطبه غدیر
]]>
هشت شوال سالروز غم انگیز شیعیان 2015-08-08T14:54:20+01:00 2015-08-08T14:54:20+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/9 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222 یا ائمه بقیع یا  امام حسن امام سجاد امام باقر وامام صادق سلام خدا بر شما باد ای صاحبان گنبد کبریاییاسلام علیک یا ائمه البقیعاین  بارگاه از آن کیست شیعیان ؟چه کسانی آن را خراب کردند؟اینک چگونه است ؟ قبر چهار امام پاکم در زیر چشم آسمان و آسمان بغض کرده استحق با آسمان است که می‌گرید، ناله می‌کند، می‌غرد و می‌سوزد. خوشا به حالش. چقدر دوست داشتنی و زیبا احساس خود را می‌گویدپس من و تو چه کنیم، آیا تا به حال خانه ات را خراب نکرده اند ؟آیا تا به حال خانه ای خراب یا ائمه بقیع یا  امام حسن امام سجاد امام باقر وامام صادق سلام خدا بر شما باد ای صاحبان گنبد کبریایی



اسلام علیک یا ائمه البقیع

این  بارگاه از آن کیست شیعیان ؟

چه کسانی آن را خراب کردند؟

اینک چگونه است ؟

 قبر چهار امام پاکم در زیر چشم آسمان و آسمان بغض کرده است

حق با آسمان است که می‌گرید، ناله می‌کند، می‌غرد و می‌سوزد. خوشا به حالش. چقدر دوست داشتنی و زیبا احساس خود را می‌گوید

پس من و تو چه کنیم، آیا تا به حال خانه ات را خراب نکرده اند ؟

آیا تا به حال خانه ای خراب شده بر روی صاحب خانه را ندیده ای ؟

آیا حاضری آسمان سقف خانه ات شود ؟

پس چرا داد میزنیم که مهدی (عج الله تعالی فرجه شریف)  بیا خانه خراب توشدیم؟

چرا دروغ میگویم ای آسمان راست گو

آسمان من از تو خجالت میکشم تو همسایه خورشیدی ،خورشید من پشت ابر های تو پنهان شده است؟


آسمان بار امانت نتوانست کشید      قرعه کار به نام من بیچاره زدند
     



برای اطلاع بیشتر از روزهای تلخ بقیع به سایت[http://www.gonbadekebria.ir/] مراجعه نمایید
]]>
بخوان داعای فرج را دعا اثر دارد 2015-06-08T01:32:34+01:00 2015-06-08T01:32:34+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/8 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222 شیوه های انس با امام زمان(عج الله تعالی فرجه شریف) یکی از مهمترین راه انس با امام زمان (عج الله تعالی فرجه شریف ) " تقوا " است . تقوا به معنای ترس از پروردگار و نگهداری نفس می‌باشد یعنی اطاعت كامل از خداوند و فرمانبرداری از دستورات او كه خلاصه‌اش انجام واجبات و ترك محرمات می‌شود، البتّه تقوا مراتبی دارد و اگر این زمینه را آدمی تا آخرین پله‌اش طی كند به سعادت بزرگی دست خواهد یافت كه در نهایت به جایی می‌رسد كه خداوند متعال

شیوه های انس با امام زمان(عج الله تعالی فرجه شریف)

یکی از مهمترین راه انس با امام زمان (عج الله تعالی فرجه شریف ) " تقوا " است . تقوا به معنای ترس از پروردگار و نگهداری نفس می‌باشد یعنی اطاعت كامل از خداوند و فرمانبرداری از دستورات او كه خلاصه‌اش انجام واجبات و ترك محرمات می‌شود، البتّه تقوا مراتبی دارد و اگر این زمینه را آدمی تا آخرین پله‌اش طی كند به سعادت بزرگی دست خواهد یافت كه در نهایت به جایی می‌رسد كه خداوند متعال می‌فرماید: " ای بنده ی من اطاعتم كن تو را مثل خودم قرار می‌دهم. من زنده هستم و نمی‌میرم ، تو را هم زنده قرار می‌دهم و نمی‌میری و من بی‌نیاز هستم و محتاج نمی‌شوم ، تو را هم بی‌نیاز قرار می‌دهم كه محتاج نمی‌شوی. من هر چه را اراده كنم تحقق پیدا می‌كند، تو را هم به صورتی قرار می‌دهم كه هر چه را بخواهی تحقق پیدا می‌كند."
آری ! آدمی برای رسیدن به این مرحله، علاوه بر انجام واجبات و ترك محرمات تا حد امكان باید مستحبات را هم انجام دهد و از مكروهات هم دوری كند .
تقوا سبب نورانیت دل انسان و قرب به حضرت‌ ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و اتصال روحی با آن حضرت می‌شود. در توقیع شریف امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شیخ مفید ، ‌‌امام می‌فرماید: «... پس هر فردی از شما عمل كند به آن چیزی كه به وسیله آن به محبت ما نزدیك می‌شود و دوری كند از آن چیزهایی كه به وسیله آن به اكراه و خشم ما نزدیك می‌شود. پس به درستی كه امر ظهور ما یك دفعه و ناگهانی است، در وقتی كه توبه برای فرد، نفعی ندارد و نجات نمی‌دهد او را از عقاب ما، پشیمانی بر رفتارهای ناپسند . خداوند شما را با الهامات غیبی خود ارشاد و توفیقات خویش را در سایه ی رحمتش نصیب شما فرماید». پس آنچنان كه از كلمات گهربار آن وجود مقدس بر می آید، تنها چیزی كه نمی‌گذارد به آن حضرت نزدیك شویم ، اعمال سوء و گناهان ماست كه آن مولا را ناراحت می‌سازد. در حقیقت علّت اصلی این حجاب بین ما و آن حضرت در خود ماست .
دوستان ! یکی از راههای طی طریق تقوا و رسیدن به پرهیزکاری ، نزدیکی به رهپویان راه تقوا و بهره گیری از نصایح و درس های علما و دانشمندان دینی است . ایشان که در این راه گام بر می دارند و بیش از دیگران با راههای پرهیزکاری آشنایند و در سفارش امام زمان (
عج الله تعالی فرجه شریف) به ما معرفی شده اند. 

همچنین یکی از وظایف مهم علما و دانشمندان ، دستگیری مردم جهت مأنوس نمودن آنها با امام زمان خویش است .

تو آفریده شدی تا بهار زنده بماند
کمی امید در این انتظار زنده بماند
فدای لحن کلامت همیشه شاعر من
بخوان که شعر در این گیر و دار زنده بماند
یکی مثال تو منصور عشق لازم داشت
که نبض حادثه در دست دار زنده بماند
در این زمانه ی سنگی تو یادمان دادی
که می شود که کسی شیشه وار زنده بماند
بیا ببار به میدان یکه تازیها
تویی که دوست نداری غبار زنده بماند
کجاست بستر دریای بی نهایت تو
امید هست که این جویبار زنده بماند؟
«فدای پیرهن چاک ماهرویانت»
دلم اگر پس از این کارزار زنده بماند

دوستان ! معصیت خدا سبب می‌شود كه دل و قلب انسان از محبت خاندان وحی خالی گردد و بُعد روحی و جسمی از آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیش آید و اعمال شایسته ی ما، این اتصال روحی با امام را از بین برده و سبب دور شدن ما از آن وجود مقدس می‌گردد. در تشرف علی بن ابراهیم بن مهزیار، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همین نكته را باز تذكر داده اند كه پسر مهزیار نقل می‌كند كه پس از توسلات عدیده‌ای در یك سفر در جستجوی آن وجود مقدس به مكه مشرف می‌شود ، شبی در مسجدالحرام مقابل درب كعبه شخص وارسته‌ای را می‌بیند كه پس از سلام و معرفی خود، به این‌كه از سوی حضرت مأمور بردن پسر مهزیار به جهت پابوسی حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، از پسر مهزیار می‌پرسد: چه چیزی را طلب می‌كنی ای ابالحسن؟ گفتم: امامی كه محجوب و مخفی از عالم است. گفت: او از شما پوشیده و مخفی نیست و لكن اعمال بد شما او را از شما پوشانده و مخفی ساخته است.
یاران ! وقتی آن شخص پس از مقدماتی، علی بن مهزیار را خدمت حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌برد حضرت در قسمتی از سخنانشان خطابه به او می‌فرماید: ای ابوالحسن شب و روز توقع و انتظار آمدن تو را داشتم، چه چیز آمدنت را نزد ما تأخیر انداخت؟
پسر مهزیار در جواب می‌گوید: ای آقای من تا الان كسی را نیافته بودم كه مرا راهنمایی كند. حضرت فرمودند: كسی را نیافتی كه راهنماییت كند؟!
آنگاه با انگشتان مباركشان بر روی زمین فشار دادند و سپس فرمودند: و لكن شما اموالتان را زیاد نمودید، ضعفا مؤمنین را دچار حیرت ساختید و بین خود قطع رحم نمودید پس الان برای شما چه عذری مانده است؟
لذا می بینیم مهم‌ترین عامل كه موجب ایجاد انس با مولایمان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌گردد تقوا، پرهیزكاری و ترك محرمات و انجام واجبات الهی است.

اگر چه سینه ها لبریز فریاد است و روح و جان ما، آلوده از ظلم است و بیداد؛ ولی دست دعایمان رو به سمت آسمان رفته و روز جمعه دلهامان به سمت کعبه می چرخد؛ به این امید که قبل از رفتن خورشید از دروازه های شب، طلوع دیگری جان جهان را آذرین سازد. خداوندا! ببین دستان ما خالی است. ببین دل های ما در انتظار عشق می سوزد .تو را سوگند! بر یکتا گل نرگس، پایان وقت انتظار ما را مقدّر نموده ، جهان را عطر آگین، با دم خورشید خاور کن.
بیا مهدی! بیا مهدی! که درد انتظار تو، فروغ دیده ها را کشت و آتش در درون سینه ها افروخت؛ از آن آتش، پر پروانه ی دل سوخت؛ سپس در اشک شمع عمر مدفون شد . بیا مهدی! بیا مهدی! که تا پروانه جان گیرد؛ دو بال پر توان گیرد؛ کند پرواز را آغاز ؛ شود محو نیاز و راز.


خدایا به حق رسولت مرا با قائم عج الله تعالی فرجه شریفآشنا فرما


 
این حکایت رو حتما بخونید  !

حکایت حمایت از امیر المومنین علیه السلام                   

مرحوم علامه مجلسی نور الله مرقده در کتاب بحار از کتاب «کشف الغمه» حکایتی نقل کرده که بسیار جالب است و ما ، در اینجا معجزه ای از معجزات امام زمان(عج الله تعالی فرجه شریف) نقل می کنیم و آن حکایت این است

محی الدین اربلی گفت: روزی در خدمت پدرم بودم، دیدم مردی نزدش نشسته و چرت می زند، در چنین حالی عمامه از سرش افتاد اما جای زخم بزرگی در سرش بود، پدرم پرسید این زخم اثر چیست؟

 

گفت: این زخم از جنگ صفین بر سرم آمده است، به وی گفتند شما کجا و جنگ سفین کجا، مگر خواب دیده ای؟
گفت: زمانی که به مصر سفر میکردم مردی از اهل غزه با من همراه و همسفر بود در بین راه از جنگ صفین به میان امد همسفرم گفت: اگر من در جنگ صفین صفین بودم شمشیرم را از خون علی و یاران او سیراب می کردم در جواب گفتم اگر من نیز در جنگ صفین بودم شمشیر خود را از خون معاویه و پیروان او سیراب می کردم، در این رابطه با هم به گفتگو پرداختیم تا باالاخره گفتیم اکنون من از یاران علی(علیه السلام) و تو از یاران معاویه ای بیا با هم بجنگیم، با هم در اویختیم و زد و خورد مفصلی نمودیم، ناگاه متوجه شدم بر اساس زخمی که برداشته ام از هوش خواهم رفت در این حال شخصی که با گوشه نیزه اش بیدارم کرد، من چشم گشودم او از اسب فرود آمد و دست روی زخم سرم کشید و فوری بهبود یافتم انگاه گفت: همینجا بمون و بعد از اندکی ناپدید شد و و خیلی زود برگشت در حالی که سر بریده همسفرم را که با من نزاع پرداخته بود در دست داشت، فرمود: این سر دشمن تو است، شما ما را یاری کردی ما هم شما را یاری کردیم، چنانچه خداوند هر که او را یاری کند یاری می فرماید. پرسیدم شما کیستید؟ فرمود: من صاحب الامر هستم. آنگاه فرمود: بعد از این ماجرا هر کس از شما درباره زخم سرت پرسید بگو ضربتی است که در صفین بر سرم آمده است.


آقا ببخشید!


آقا اجازه!

دست خودم نیست خسته ام،

در درس عشق، من صف آخر نشسته ام،

یعنی نمی شود که ببینم سحر رسید؟

درس غریب "غیبت کبری" به سر رسید؟

آقا اجازه!

بغض گرفته گلویمان،

آنقدر رد شدیم که رفت آبرویمان،

استاد عشق!

صاحب عالم!

گل بهشت!

باید که مشق نام تورا تا ابد نوشت.

یک جمعه دیگر گذشت.




]]>
مباهله 2015-05-12T01:38:53+01:00 2015-05-12T01:38:53+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/16 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222 مدینه اولین باری است كه میهمانانی چنین غریبه را به خود می‌بیند. كاروانی متشكل از شصت میهمان ناآشنا كه لباس‌های بلند مشكی پوشیده‌اند، به گردنشان صلیب آویخته‌اند، كلاه‌های جواهرنشان بر سر گذاشته‌اند، زنجیرهای طلا به كمر بسته‌اند و انواع و اقسام طلا و جواهرات را بر لباس‌های خود نصب كرده‌اند.وقتی این شصت نفر برای دیدار با پیامبر، وارد مسجد می‌شوند، همه با حیرت و تعجب به آنها نگاه می‌كنند. اما پیامبر بی‌اعتنا از كنار آنان می‌گذرد و از مسجد بیرون می‌رود هم هیأت میهمانان و هم مسلمانان، از این رفتار پ مدینه اولین باری است كه میهمانانی چنین غریبه را به خود می‌بیند. كاروانی متشكل از شصت میهمان ناآشنا كه لباس‌های بلند مشكی پوشیده‌اند، به گردنشان صلیب آویخته‌اند، كلاه‌های جواهرنشان بر سر گذاشته‌اند، زنجیرهای طلا به كمر بسته‌اند و انواع و اقسام طلا و جواهرات را بر لباس‌های خود نصب كرده‌اند.
وقتی این شصت نفر برای دیدار با پیامبر، وارد مسجد می‌شوند، همه با حیرت و تعجب به آنها نگاه می‌كنند. اما پیامبر بی‌اعتنا از كنار آنان می‌گذرد و از مسجد بیرون می‌رود هم هیأت میهمانان و هم مسلمانان، از این رفتار پیامبر، غرق در تعجب و شگفتی می‌شوند. مسلمانان تا كنون ندیده‌اند كه پیامبر مهربانشان به میهمانان بی‌توجهی كند به همین دلیل، وقتی سرپرست هیأت مسیحی علت بی‌اعتنایی پیامبر را سؤال می‌كند، هیچ كدام از مسلمانان پاسخی برای گفتن پیدا نمی‌كنند.
تنها راهی كه به نظر می‌رسد، این است كه علت این رفتار پیامبر را از حضرت علی بپرسند، چرا كه او نزدیك‌ترین فرد به پیامبر و آگاه‌ترین، نسبت به دین و سیره و سنت اوست. مشكل، مثل همیشه به دست علی حل می‌شود. پاسخ او این است كه:


«پیامبر با تجملات و تشریفات، میانه‌ای ندارند؛ اگر می‌خواهید مورد توجه و استقبال پیامبر قرار بگیرید، باید این طلاجات و جواهرات و تجملات را فروبگذارید و با هیأتی ساده، به حضور ایشان برسید.»
این رفتار پیامبر، هیأت میهمان را به یاد پیامبرشان، حضرت مسیحی می‌اندازد كه خود با نهایت سادگی می‌زیست و پیروانش را نیز به رعایت سادگی سفارش می‌كرد.
آنان از این كه می‌بینند، در رفتار و كردار، این همه از پیامبرشان فاصله گرفته‌اند، احساس شرمساری می‌كنند. میهمانان مسیحی وقتی جواهرات و تجملات خود را كنار می‌گذارند و با هیأتی ساده وارد مسجد می‌شوند، پیامبر از جای برمی‌خیزد و به گرمی از آنان استقبال می‌كند. شصت دانشمند مسیحی، دور تا دور پیامبر می‌نشینند و پیامبر به یكایك آنها خوشامد می‌گوید، در میان این شصت نفر، كه همه از پیران و بزرگان مسیحی نجران هستند،‌ «ابوحارثه» اسقف بزرگ نجران و «شرحبیل» نیز به چشم می‌خورند. پیداست كه سرپرستی هیأت را ابوحارثه اسقف بزرگ نجران، بر عهده دارد. او نگاهی به شرحبیل و دیگر همراهان خود می‌اندازد و با پیامبر شروع به سخن گفتن می‌كند: «چندی پیش نامه‌ای از شما به دست ما رسید، آمدیم تا از نزدیك، حرف‌های شما را بشنویم».
پیامبر می‌فرماید: 
«آنچه من از شما خواسته‌ام، پذیرش اسلام و پرستش خدای یگانه است».
و برای معرفی اسلام، آیاتی از قرآن را برایشان می‌خواند.
اسقف اعظم پاسخ می‌دهد: «اگر منظور از پذیرش اسلام، ایمان به خداست، ما قبلاً به خدا ایمان آورده‌ایم و به احكام او عمل می‌كنیم.»
پیامبر می‌فرماید:
«پذیرش اسلام، علایمی دارد كه با آنچه شما معتقدید و انجام می‌دهید، سازگاری ندارد. شما برای خدا فرزند قائلید و مسیح را خدا می‌دانید، در حالی كه این اعتقاد،‌ با پرستش خدای یگانه متفاوت است.»
اسقف برای لحظاتی سكوت می‌كند و در ذهن دنبال پاسخی مناسب می‌گردد. یكی دیگر از بزرگان مسیحی كه اسقف را درمانده در جواب می‌بیند، به یاری‌اش می‌آید و پاسخ می‌دهد:
«مسیح به این دلیل فرزند خداست كه مادر او مریم، بدون این كه با كسی ازدواج كند، او را به دنیا آورد. این نشان می‌دهد كه او باید خدای جهان باشد.»
پیامبر لحظه‌ای سكوت می‌كند.
ناگهان فرشته وحی نازل می‌شود و پاسخ این كلام را از جانب خداوند برای پیامبر می‌آورد. پیامبر بلافاصله پیام خداوند را برای آنان بازگو می‌كند: «وضع حضرت عیسی در پیشگاه خداوند، همانند حضرت آدم است كه او را به قدرت خود از خاك آفرید...»1
و توضیح می‌دهد كه «اگر نداشتن پدر دلالت بر خدایی كند، حضرت آدم كه نه پدر داشت و نه مادر، بیشتر شایسته مقام خدایی است. در حالی كه چنین نیست و هر دو بنده و مخلوق خداوند هستند.»
لحظات به كندی می‌گذرد، همه سرها را به زیر می‌اندازند و به فكر فرو می‌روند. هیچ یك از شصت دانشمند مسیحی، پاسخی برای این كلام پیدا نمی‌كنند. لحظات به كندی می‌گذرد؛ دانشمندان یكی یكی سرهایشان را بلند می‌كنند و در انتظار شنیدن پاسخ به یكدیگر نگاه می‌كنند، به اسقف اعظم، به شرحبیل؛ اما... سكوت محض.
عاقبت اسقف اعظم به حرف می‌آید:
«ما قانع نشدیم. تنها راهی كه برای اثبات حقیقت باقی می‌ماند، این است كه با هم مباهله كنیم. یعنی ما و شما دست به دعا برداریم و از خداوند بخواهیم كه هر كس خلاف می‌گوید‌، به عذاب خداوند گرفتار شود.»
پیامبر لحظه‌ای می‌ماند. تعجب می‌كند از اینكه اینان این استدلال روشن را نمی‌پذیرند و مقاومت می‌كنند. مسیحیان چشم به دهان پیامبر می‌دوزند تا پاسخ او را بشنوند.
در این حال، باز فرشته وحی فرود می‌آید و پیام خداوند را به پیامبر می‌رساند. پیام این است:
«هر كس پس از روشن شدن حقیقت، با تو به انكار و مجادله برخیزد، [به مباهله دعوتش كن] بگو بیایید، شما فرزندانتان را بیاورید و ما هم فرزندانمان، شما زنانتان را بیاورید و ما هم زنانمان. شما جان‌هایتان را بیاورید و ما هم جان‌هایمان،‌ سپس با تضرع به درگاه خدا رویم و لعنت او را بر دروغگویان طلب كنیم.»2
پیامبر پس از انتقال پیام خداوند به آنان، اعلام می‌كند كه من برای مباهله آماده‌ام. دانشمندان مسیحی به هم نگاه می‌كنند، پیداست كه برخی از این پیشنهاد اسقف رضایتمند نیستند، اما انگار چاره‌ای نیست.
زمان مراسم مباهله، صبح روز بعد و مكان آن صحرای بیرون مدینه تعیین می‌شود. 
دانشمندان مسیحی موقتاً با پیامبر خداحافظی می‌كنند و به اقامت‌گاه خود باز می‌گردند تا برای مراسم مباهله آماده شوند.
صبح است، شصت دانشمند مسیحی در بیرون مدینه ایستاده‌اند و چشم به دروازه مدینه دوخته‌اند تا محمد با لشكری از یاران خود، از شهر خارج شود و در مراسم مباهله حضور پیدا كند.
تعداد زیادی از مسلمانان نیز در كنار دروازه شهر و در اطراف مسیحیان و در طول مسیر صف كشیده‌اند تا بینندة این مراسم بی‌نظیر و بی‌سابقه باشند.
نفس‌ها در سینه حبس شده و همه چشم‌ها به دروازه مدینه خیره شده است.
لحظات انتظار سپری می‌شود و پیامبر در حالی كه حسین را در آغوش دارد و دست حسن را در دست، از دروازه مدینه خارج می‌شود. پشت سر او تنها یك مرد و زن دیده می‌شوند. این مرد علی است و این زن فاطمه. 
تعجب و حیرت، همراه با نگرانی و وحشت بر دل مسیحیان سایه می‌افكند.
شرحبیل به اسقف می‌گوید: نگاه كن. او فقط دختر، داماد و دو نوة خود را به همراه آورده است. 
اسقف كه صدایش از التهاب می‌لرزد، می‌گوید:
«همین نشان حقانیت است. به جای این كه لشكری را برای مباهله بیاورد، فقط عزیزان و نزدیكان خود را آورده است، پیداست به حقانیت دعوت خود مطمئن است كه عزیزترین كسانش را سپر بلا ساخته است.»
شرحبیل می‌گوید: «دیروز محمد گفت كه فرزندانمان و زنانمان و جان‌هایمان. پیداست كه علی را به عنوان جان خود همراه آورده است.»
«آری، علی برای محمد از جان عزیزتر است. در كتاب‌های قدیمی ما، نام او به عنوان وصی و جانشین او آمده است...»
در این حال، چندین نفر از مسیحیان خود را به اسقف می‌رسانند و با نگرانی و اضطراب می‌گویند:
«ما به این مباهله تن نمی‌دهیم. چرا كه عذاب خدا را برای خود حتمی می‌شماریم.»
چند نفر دیگر ادامه می‌دهند: «مباهله مصلحت نیست. چه بسا عذاب، همه مسیحیان را در بر بگیرد.»
كم‌كم تشویش و ولوله در میان تمام دانشمندان مسیحی می‌افتد و همه تلاش می‌كنند كه به نحوی اسقف را از انجام این مباهله بازدارند.
اسقف به بالای سنگی می‌رود، به اشاره دست، همه را آرام می‌كند و در حالی كه چانه و موهای سپید ریشش از التهاب می‌لرزد، می‌گوید:
«من معتقدم كه مباهله صلاح نیست. این پنج چهره نورانی كه من می‌بینم، اگر دست به دعا بردارند، كوه‌ها را از زمین می‌كنند، در صورت وقوع مباهله، نابودی ما حتمی است و چه بسا عذاب، همه مسیحیان جهان را در بر بگیرد.»
اسقف از سنگ پایین می‌آید و با دست و پای لرزان و مرتعش، خود را به پیامبر می‌رساند. بقیه نیز دنبال او روانه می‌شوند. 
اسقف در مقابل پیامبر، با خضوع و تواضع، سرش را به زیر می‌افكند و می‌گوید: «ما را از مباهله معاف كنید. هر شرطی كه داشته باشید، قبول می‌كنیم.»
پیامبر با بزرگواری و مهربانی، انصراف‌شان را از مباهله می‌پذیرد و می‌پذیرد كه به ازای پرداخت مالیات، از جان و مال آنان و مردم نجران، در مقابل دشمنان، محافظت كند.
خبر این واقعه، به سرعت در میان مسیحیان نجران و دیگر مناطق پخش می‌شود و مسیحیان حقیقت‌جو را به مدینة پیامبر سوق می‌دهد.

]]>
یا علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء 2015-05-11T01:24:11+01:00 2015-05-11T01:24:11+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/12 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222 علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء فرمودند:    امام الرئوف امام رضا علیه آلاف التحیة والثناء والسلام می فرمایند :                                                     &nb

 

  امام الرئوف امام رضا علیه آلاف التحیة والثناء والسلام می فرمایند :                                                                 

            الامام الانیس الرفیق و والد الشفیق و الاخ الشقیق

             امام مونسی دلسوز  ، پدری مهربان و برادری همدل است .

                                                                                                            مسند الرضا علیه السلام



خدایا به حق عمه صاحب الزمان عج الله تعالی فرجة شریف ما را با پدر مهربانمان آشنا بفرما

    اسلام علیک یا اخت رضا علیها سلام

 یا فاطمه معصومهسلام الله علیها اشفعی لی
]]>
«اللهم صل على فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمك.» 2015-05-08T07:40:01+01:00 2015-05-08T07:40:01+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/7 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222    بسم الله الرحمن الرحیمحضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :            مَثَلُ الإمام مَثَلُ الکعبة إذ تُؤتی وَ لا تَأتی        امام همچون کعبه است که باید به سویش روند،        نه آنکه (منتظر باشند تا) او به سوی  آنها بیاید.                     بسم الله الرحمن الرحیم



حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :



           مَثَلُ الإمام مَثَلُ الکعبة إذ تُؤتی وَ لا تَأتی

       امام همچون کعبه است که باید به سویش روند،

       نه آنکه (منتظر باشند تا) او به سوی  آنها بیاید.  

              


                                                                                 بحارالانوار،  ج36، ص353



           

      

بسم الله الرحمن الرحیم 

اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا مُمتَحَنَةُ امتَحَنَكِ الَّذى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امتَحَنَكِ

سلام بر تو اى آزمایش شده ، آزمودت آن خدایى كه تو را آفرید پس تو را در آنچه آزمود

صابِرَةً اَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صابِرٌ عَلى ما اَتى بِهِ اَبُوكِ وَ وَصِیُّهُ صَلَواتُ

بردبار یافت و من مقام شامخت را تصدیق دارم و بر آنچه پدرت و همچنین وصى او - كه درود

اللّهِ عَلَیْهِما وَ اَنَا اَسْئلُكِ اِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ اِلاّ اَلحَقْتِنى بِتَصْدیقى

خدا بر ایشان باد - آورده اند صابرم و از تو مى خواهم كه اگر تو را تصدیق كرده ام تصدیق مرا

لَهُما لِتُسَرَّ نَفْسى فَاشهَدى اَنّى ظاهِرٌ بِوَِلایَتِكِ وَ وَِلایَةِ آلِ بَیْتِكِ

به آن دو نیز برسانى تا دلم را شاد گردانى و گواه باش كه من پشت گرم به ولایت تو و ولایت خاندانت هستم

صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِمْ اَجمَعینَ

درود خدا بر شما

]]>
یازهرا صد نو روز را فدای تو میکنم نو روز که هیچ پدر و مادرم را هم فدای تو میکنم 2015-03-23T22:48:00+01:00 2015-03-23T22:48:00+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/14 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222   انقدر پی قبر من زار نگردید                هر جا دلتان میشکند قبر من آنجاست هر جا عزا بر من مظلومه گرفتند            ساکت  منشینید حسین حسن آنجاست   مسلمانان چرا از خانه زهرا صدای گریه می آمد                 

 

 انقدر پی قبر من زار نگردید                هر جا دلتان میشکند قبر من آنجاست

 هر جا عزا بر من مظلومه گرفتند            ساکت  منشینید حسین حسن آنجاست

 


  مسلمانان چرا از خانه زهرا صدای گریه می آمد

                             فصل بهار محسن بود،ولی صدای ناله می آمد  




صد نو روز و عید فدای یک روز عزای مادر شهیده ام نمیکنم









حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف فرمودند :

دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله برای من اسوه حسنه ای است که از او تبعیت می کنم.

غیبت طوسی، ص 173

     یافاطمه الزهرا                

بی تو چه کند مولا یا فاطمه الزهرا                  افتاده علی از پا, یا فاطمه الزهرا

بعداز تو علی از پای افتاد و زغم خو کرد           با خانه نشینیها , یا فاطمه الزهرا

شبها به مزار تو می گرید ومیسوزد                  چون شمع زسرتا پا, یا فاطمه الزهرا

چون محرم رازی نیست با چاه سخن گوید          تنها علی تنها,یا  فاطمه الزهرا

وقت است که از رحمت دستی زعلی گیری         افتاده زپا مولا,یا فاطمه الزهرا

رفتی وعلی بی تو بیت الحزنی دارد                 پرناله وپرغوغا,یا فاطمه الزهرا

برخاک مزارتو خون ریخت بجای اشک                        ازدیده خون پالا,یا فاطمه الزهرا

دامان علی از اشک پر کوکب واختر شد                        در ان شب محنت زا,یا فاطمه الزهرا

بر خرمن جان اوچون شعله شرر میزد              میریخت چو اب اسما,یا فاطمه الزهرا

در خاک چه سان خفتی کاین خود زمحالات است  در قطره رود دریا, یا فاطمه الزهرا

                        هم وصف تو ناممکن هم قدر تو نامعلوم

                        هم قبر تو ناپیدا, یا  فاطمه الزهرا

                                                                        محمدعلی مجاهدی



یا الله به حق صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه بر قاتلان مادرش زهرا سلام الله علیها

   لعنت بیشمار فرست


قال الصادق علیه السّلام: رحم اللَّه شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا و عجنوا بماء


ولایتنا یحزنون لحزننا و یفرحون لفرحنا.


امام صادق علیه السلام فرمود: خدا رحمت كند شیعیان ما را كه از زیادى گل ما


بوجود آمده و با آب ولایت (و محبّت) ما خمیر شده‏اند،


در غم ما غمگین و در شادى ما شادمانند.(الحكم الزاهرة با - ص 467).



عشق زهرا زسینه ی من کم شدنی نیست

مهرش به زر و مال فراهم شدنی نیست

خود را بکشی در ره اثبات ولایت

خصم علی و فاطمه آدم شدنی نیست


 


هر کس محب فاطمه شد قوم و خویش ماست

قران و اهل بیت نبی اصل سنت است

هر کس جدا ز این دو شود اهل بدعت است

ما هم کلام منکر حیدر نمی شویم

با قنفذ و مغیره برادر نمی شویم...




بر شیعیان ز عالم بالا ندا رسید

چون آب می خوری بگو لعن بر یزید

این ذکر می دهد به دلم بیحساب اجر

لعنت به خولی و به سنان و به شمر و زجر



در قیامت همه آرزو می کردند کاش جزء فاطمیون بودند.

دین اسلام با بعثت نبیّ مکرّم صلّی الله علیه وآله آغاز و با ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام کامل

و با عاشورا ابقاء شد وبا فاطمیه گسترش یافت.

-  فاطمیّه، فرقان حقّ وباطل وممیزمؤمن وغیرمؤمن است ونسل امروزباید...

شاکر باشند که اوج و گسترش فاطمیّه رزق آنان شده است. آری اگر امام زمان (علیه السلام) اراده فرموده باشند

که فاطمیّه احیاءشود وفاطمیه عاشورایی برگزارشود این امرواقع خواهد شد چه ما درصحنه بیایم یا نیاییم

مواظب باشیم از قافله عقب نمانیم مخصوصا که دغدغه مشترک مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید

وسفارشات مکررآنان عذری برای کسی باقی نگذاشته است

بیایید در تقارن نو روز با فاطمیه کاری برای حفظ حرمت فاطمیه در جامعه انجام دهیم


 کتاب زیبای فریاد مهتاب در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها است

که بسیار پر برکت و به سبک داستانی نوشته شده 

توضیحات بیشتر ادامه مطلب

]]>
یا مهدی جان ای طاوس اهل الجنه ما را هدایتی کن بدو ورود به محشر ما را شفاعتی کن 2015-01-08T03:51:44+01:00 2015-01-08T03:51:44+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/15 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222 یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه شریفمیلادتان مبارک ای همه هستیم فدایتان  یا صادق آل محمد سلام الله علیهم دستم را بگیر مولاامام صادق (ع) فرمودند: اُصُولُ الکُفر ثَلاثَهٌ الحِرصُ وَ الاِستِکبارُ وَ الحَسَدُی ریشه های کفر سه چیز است: حرص و خود بزرگ بینی و حسد ورزیدنی (جهاد با نفس، ح 474)   حدیث(2) امام صادق (ع) فرمودند: مَن طَلَبَ الرِّئَاسَةَ هَلَکَی کسی که طالب ریاست باشد هلاک می شودی (جهاد با نفس، ح 498) حدیث(3) امام صادق (ع) فرمودند: ِانَّ الفُحشَ
یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه شریف




میلادتان مبارک ای همه هستیم فدایتان 








یا صادق آل محمد سلام الله علیهم دستم را بگیر مولا




امام صادق (ع) فرمودند:

اُصُولُ الکُفر ثَلاثَهٌ الحِرصُ وَ الاِستِکبارُ وَ الحَسَدُی

ریشه های کفر سه چیز است: حرص و خود بزرگ بینی و حسد ورزیدنی

(جهاد با نفس، ح 474)

 

حدیث(2) امام صادق (ع) فرمودند:

مَن طَلَبَ الرِّئَاسَةَ هَلَکَی

کسی که طالب ریاست باشد هلاک می شودی

(جهاد با نفس، ح 498)

حدیث(3) امام صادق (ع) فرمودند:

ِانَّ الفُحشَ وَ البَذاءَ وَ السَّلاطَةَ مِنَ النِّفاق

همانا دشنام دادن و هرزه گویی و زبان درازی ناشی از نفاق و دورویی استی 

(جهاد با نفس، ح 678)

حدیث(4) امام صادق (ع) فرمودند:

اَلعَدلُ اَحلَی مِنَ الشَّهدِ وِ اَلیَنُ مِنَ الزُّبدِ وِ اِطیِبُ ریحاً مِنَ المِسکِ

عدل شیرین تر از عسل و نرم تر از کف و خوشبوتر از مشک استی

(جهاد با نفس، ح 342)

حدیث(5) امام صادق (ع) فرمودند:

مَن أذنَبَ ذَنباً وَ هُوَ ضَاحِکٌ دَخَلَ النَّارَ وَ هُوَ باک

هر کس مرتکب گناهی شود در حالی که خندان است (در روز قیامت) با چشم گریان به آتش دوزخ در افتدی

(جهاد با نفس، ح 376)

حدیث(6) امام صادق (ع) فرمودند:

مَا زُویَ الرّفقُ عَن أهل بَیت إلّا زُویَ عَنهُمُ الخَیرُی
سازگاری و مدارا از اهل هیچ خانه ای باز داشته نشده جز اینکه آنان از خیر و خوبی محروم و بی بهره گشته استی

(جهاد با نفس، ح 279)

حدیث(7) امام صادق (ع) فرمودند:

قَالَ رَسُولُ اللهِ (ص): مَن تَرَکَ مَعصِیَة ً للهِ مَخَافَةَ اللهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی أرضَاهُ یَومَ القِیَامَةِی
رسول خدا فرمود: کسی که معصیت الهی را از خوف خدای تبارک و تعالی ترک کند خداوند او را در روز قیامت خوشنود می سازدی

(جهاد با نفس، ح 222)

حدیث(8) امام صادق (ع) فرمودند:

مَا مِن قَبض ٍ وَلا بَسط ٍ إلّا وَلِلّهِ فِیهِ مَشِیئَةٌ وَقَضَاءٌ وَابتِلَاءٌی
هیچ تنگنا و گشایشی نیست، مگر آنکه مشیت و قضا و امتحان الهی در آن نهفته استی
 

(اصول کافی، ج1، ص152، ح2)

حدیث(9) امام صادق (ع) فرمودند:

یَقولُ اللهُ عزَّوجل إذا عَصَانِی مَن یَعرفُنی سَلَّطتُ عَلَیهِ مَن لَا یَعرفُنیی

خداوند عزوجل فرمود هرگاه کسی که مرا می شناسد نافرمانی ام کند کسی را که مرا نمی شناسد بر او مسلّط می گردانمی

(جهاد با نفس، ح 382)

 

حدیث(10) امام صادق (ع) فرمودند:

مَن لَم یَملِک غَضَبَهُ لَم یَملِک عَقلَهُی


کسی که مالک خشم خود نباشد مالک عقل خود نیستی

(جهاد با نفس، ح 530)

حدیث(11) امام صادق (ع) فرمودند:

انّ جَارَ الله آمَنَ مَحفُوظ وَ عَدُوه خائِف مَخذُولی


پناهنده به خدا آسوده و محفوظ است ، و دشمنش ترسان و بی یاوری

(تحف العقول ، ص 229)

 

حدیث (12) امام صادق (ع) فرمودند:

عَن یَزیدَ الصّائِغِ قالَ: قُلتُ لِاَبی عَبدِاللهِ (ع) : رَجُلٌ عَلَی هذا الاَمرِ اِن حَدَثَ کَذَبَ وَ اِن وَعَدَ اَخلَفَ وَ اِن اَوتُمِنَ خانَ؛ ما مَنزِلَتُهُ؟ قال: هیَ اَدنی المنازِل مِن الکُفرِ وَ لَیسَ بِکافِر

یزید بن صائغ گوید: به امام جعفر صادق عرض کردم که : مردی هست که شیعه است ولی اگر سخن گوید دروغ می گوید و اگر وعده دهد به وعده اش وفا نمی کند و اگر امینش شمرند خیانت می کند؛ چنین کسی چه مقام و منزلتی دارد؟ حضرت فرمود: منزلت او نزدیکترین منزلها به کفر است ولی کافر نیستی

(جهاد با نفس، ح 479)

حدیث (13) امام صادق (ع) فرمودند:

اتَّقوا اللهَ وَ لا یَحسُد بَعضُکُم بَعضای

از خدا بترسید و کسی از شما بر دیگری حسد نوَرزدی

(جهاد با نفس، ح 543)

حدیث (14) امام صادق (ع) فرمودند:

کَفی بالحِلم ناصِراً و قالَ: إذا لَم تَکُن حَلیماً فَتَحَلَّمی

بردباری به عنوان یاری کننده کافی است و فرمودند: اگر بردبار نیستی خود را به برداباری واداری

(جهاد با نفس، ح 261)

حدیث (15) امام صادق (ع) فرمودند:

فَزَکاةُ العَینِ انَّظَرُ‌ بِالعِبَرِ وَالغَضُّ عَنِ الشَّهَواتِ وَ ما یضاهیها

زکات چشم به دیده عبرت نگریستن و چشم پوشی از شهوات و مانند آن استی

(مصباح الشریعه، باب 21)

حدیث (16) امام صادق (ع) فرمودند:

مُجالَسَةُ الصّالِحینَ داعیةٌ إلَی الصَّلاحِی

همنشینی با صالحان، (انسان را) به سوی صلاح رهنمون می‌شودی

(بحارالأنوار، ج78،ص 304)

حدیث (17) امام صادق (علیه‌ السلام) فرمودند:

إِذا کانَ یومُ النَّیرُوزِ فاغتَسِل وَ البَس أَنظَفَ ثِیابِک وَ تَطَیب بِأَطیبِ طِیبِک وَ تَکونُ ذلِک الیومَ صَائِماًی


چون روز عید نوروز فرا رسید، غسل کن، پاکیزه‌ترین جامه‌ی خود را بپوش، با بهترین عطر، خود را خوشبو کن و آن روز را روزه بداری

(وسائل ‏الشیعة: ج 8، ص 172، ح 10338)

حدیث (18) امام صادق (علیه‌ السلام) فرمودند:

بَکَتِ السَّماءُ عَلَی الحُسَینِ أربَعینَ یَوماً بِالدَّمِی


آسمان چهل روز بر حسین (ع)، خون گریه کردی

(مناقب آل أبی طالب، ج3، ص212)

حدیث (19) امام صادق (ع) فرمودند:

إنَّ مِن حَقِیقَةِ الإیمانِ أن تُؤثِرَ الحَقَّ وَ إن ضَرَّک عَلَی الباطِلِ و إن نَفَعَک


از نشانه‌های ایمان حقیقی آن است که حق را بر باطل ترجیح دهى، هر چند حق به زیان تو و باطل به سود تو باشدی

(بحار الأنوار، ج 70، ص 106)

حدیث (20) امام صادق (ع) فرمودند:

العَقلُ دَلیلُ المُؤمِن


عقل راهنمای مؤمن است

(جهاد با نفس، ح 86)

حدیث (21) امام صادق (ع) فرمودند:

مَن کَثُرَ اشتِباکُهُ فِی الدُّنیا کانَ أشَدُّ لِحَسرَتِهِ عِندَ فِراقِهای

کسی که زیاد با دنیا گره خورده باشد حسرت و اندوهش هنگام جدایی از آن زیادتر خواهد بود

(جهاد با نفس، ح 639)

 

حدیث (22) امام صادق(ع) فرمودند:

لَستُ اُحِبُّ أن أریَ الشّابَّ مِنکُم إلّا غادِیاً فی حالَینِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماًی

دوست ندارم جوانی از شما را جز بر دو گونه ببینم: دانشمند یا دانشجوی

(أمالی طوسی، ص 304)

 

حدیث (23) امام صادق (ع) فرمودند:

مَن ساءَ خُلُقُهُ عَذَّبَ نَفسَهی

هر کس اخلاقش بد شد، خود را در عذاب قرار داده است

(جهاد با نفس، ح 662)

 

حدیث (24) امام صادق (ع) فرمودند:

اَلا اُحَدِّثُک بِمَکارِمِ الاَخلاقِ؟ الصَّفحُ عَنِ النّاسِ وَ مُواساةُ الرَّجُلِ اَخاهُ فى مالِهِ وَ ذِکرُ اللّه‏ِ کثیراِ

آیا به شما بگویم که مکارم اخلاق چیست؟ گذشت کردن از مردم، کمک مالى به برادر (دینى) خود و بسیار به یاد خدا بودن.

(معانى الأخبار، ص 191، ح 2)

حدیث (25) امام صادق (ع) فرمودند:

لا یستَیقِنُ القَلبُ اَنَّ الحَقَّ باطِلٌ اَبَدا وَ لا یستَیقِنُ اَنَّ الباطِلَ حَقٌّ اَبَدا
هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل یقین نمی ‏کند

(تفسیر العیاشى، ج 2، ص 53، ح 39)

حدیث (26) امام صادق (ع) فرمودند:

حُسنُ الظَّنِّ باللهِ أن لَا تَرجُوَ إلاَّ اللهَ وَ لَا تَخَافَ إلَّا ذَنبَکَ.
گمان نیکو به خدا داشتن این است که امید به هیچکس جز او نداشته باشی و از هیچ چیز جز گناهت نترسی.

حدیث (27) امام صادق (ع) فرمودند:

مَن اَحسَنَ خُلقَهُ اَحَبَّهُ الاخیارُ وَ جانَبَهُ الفُجّارُ
انسان خوش اخلاق، از دوستى مردمان خوب برخوردار است و از تعرّض آدم‏هاى نابکار در امان است .

(مستدرک الوسائل، ج 8 ، ص 449)

 (جهاد با نفس، ح 143)

حدیث (28) امام صادق (ع) فرمودند:

مَن لَم یملِک غَضَبَهُ لَم یملِک عَقلَهُ.
هر آنکه بر غضب خود چیره نشود، بر عقل خود اختیاری ندارد.

( کافی، ج 2، ص 303 )

حدیث (29) امام صادق (ع) فرمودند:

انَّ شِیعَةَ عَلِیِّ(ع) کانُو خُمُصَ البُطُونِ، ذُبُلَ الشَّفَاهِ، اَهلَ الرَافَةٍ وَ عِلمٍ وَ حِلمٍ، یُعرَفُونَ بِالرَّهبَانِیَّةِ
همانا شیعیان علی(ع) شکمهاشان تهی و لبهاشان خشکیده بود، اهل مهربانی و علم و بردباری بودند و به پارسایی شناخته می شدند

( جهاد با نفس، ح 35 )

حدیث (30) امام صادق (ع) فرمودند:

اِنَّ مِمّا یزَینُ الاِسلامَ الاَخلاقُ الحَسَنَةُ فیما بَینَ النّاس
خوش اخلاقى در بین مردم، زینت اسلام است.

(مشکاة الأنوار، ص 422)

حدیث (31) امام صادق (ع) فرمودند:

اِنَّ مِمّا یزَینُ الاِسلامَ الاَخلاقُ الحَسَنَةُ فیما بَینَ النّاس
خوش اخلاقى در بین مردم، زینت اسلام است.

(مشکاة الأنوار، ص 422)

حدیث (32) امام صادق (ع) فرمودند:

اَ لعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِسُ

کسى که به اوضاع زمان خود آگاه باشد، گرفتار هجوم اشتباهات نمى ‏شود.

(تحف العقول، ص 356 )

حدیث (33) امام صادق (ع) فرمودند:

اِذا اَرادَ اللّه‏ُ بِقَومٍ هَلکا ظَهَرَ فیهِمُ الرِّبا
هنگامى که خداوند بخواهد ملتى را نابود کند، رباخوارى در میان آنان رواج مى‏یابد.

(وسائل الشیعه، ج 18، ص 123، ح 17)

حدیث (34) امام صادق (ع) فرمودند:

اِنَّ المُؤمِنَ وَلىُّ اللّه‏ِ یعینُهُ وَ یصنَعُ لَهُ وَ لا یقولُ عَلَیهِ اِلاَّ الحَقَّ وَ لا یخافُ غَیرَهُ

مؤمن دوست خداست، یاریش مى ‏رساند و براى او کار مى ‏کند و درباره او جز حق نمى ‏گوید و از غیر او نمى‏ ترسد.

(کافى، ج 2، ص 171، ح 5)

حدیث (35) امام صادق (ع) فرمودند:

من اراد الرئاسه هلک

کسی که ریاست را قصد کند هلاک می گردد.

(جهاد با نفس ،ح 503)

 حدیث (36) امام صادق (ع) فرمودند:

الله فی عَون المُومِن، مادامَ المُومِن فی عَون اَخیهِ
خداوند در پی یاری مومن است، تا وقتی که مومن در پی یاری برادر خویش است.

(بحار الانوار، ج74 ،ص322)

حدیث (37) امام صادق (ع) فرمودند:

ما مِن رَجُلٍ تَکبَّرَ أو تَجَبَّرَ إلاّ لِذِلَّةٍ وَجَدَها فی نفسِهِ
هیچ مردى تکبّر یا گردنفرازى نکرد ،مگر به سبب احساس خوارى و حقارتى که در خود یافت.

(میزان الحکمه ، ح 9814)

حدیث (38) امام صادق (ع) فرمودند:

مَن عَیرَ مُؤمِناً بِذَنبٍ لَم یمُت حَتّى‏ یرتَکبَهُ
هر کس مؤمنى را بر انجام دادن گناهى سرزنش کند، نمی میرد تا آن‏که خود آن گناه را مرتکب شود

(الکافى، ج 2، ص 356)

حدیث(39) امام صادق (ع) فرمودند:

إنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ یُبغِضُ الغَنیَّ الظَّلومَ.

به راستی که خداوند عزوجل ثروتمند ستمگر را دشمن می دارد.

(جهاد با نفس ، ح 738 )

حدیث(40) امام صادق(ع) فرمودند:

مَن حَسُنَ بِرُّه بِأهلِهِ زِیدَ فی عُمرِهِ

هرکه با خانواده خود خوش رفتار است، عمرش بسیار خواهد بود

(الکافى، ج 8، ص 219)

]]>
منتظرت بودند! اللهم عجل لولیک الفرج 2014-05-14T07:10:30+01:00 2014-05-14T07:10:30+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/3 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222  امام جواد علیه السلام فرمودند:                                                                          &nbsp  
امام جواد علیه السلام فرمودند:
                                                          
                                    العلماء غرباء لکثرة الجهال؛
                                               
                         عالمان، به سبب زیادی جاهلان، غریب‏ اند.
 
                                                                                                                                                                ( مسند الامام الجوادعلیه السلام، ص ۲۴۷ )

خدایا در این عالم ، عالم ها  در نبود حضرت قائمعج الله تعالی فرجة شریف از این دنیا رفتند

خدایا من جاهلم مرا تا مهدی نیامده از دنیا نبر

 

سلام خدا به امام باقرالعلوم، امامی که با علم نافضش  مبارزه میکرد

امام محمدباقر سلام الله علیه فرمودند:

سه چیز از خصلتهای نیک دنیا و آخرت است :

از کسی که به تو ستم کرده است گذشت کنی ، به کسی که از تو بریده است بپیوندی

و هنگامی که با تو به نادانی رفتار شود ، بردباری کنی

سه چیز پشت انسان را می شکند :

مردی که عمل خویش را زیاد شمارد ، گناهانش را فراموش کندو به رای خویش ، خوشنود باشد

هیچ کس از گناهان سالم نمی ماند ، مگر اینکه زبانش را ننگه دارد.

]]>
یک آیه تکان دهنده از قرآن + 14 حدیث از چهارده معصوم 2014-02-20T10:51:28+01:00 2014-02-20T10:51:28+01:00 tag:http://yaali135.mihanblog.com/post/2 عبد حضرت محمد وآل پاکش صلوات الله علیه وآله 222 بسم الله الرحمن الرحیم   یَا أَیُّهَا الإنْسَانُ مَا غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ ﴿٦﴾ الَّذِی خَلَقَکَ فَسَوَّاکَ فَعَدَلَکَ ﴿٧﴾انفطار ای انسان چه چیز تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته  آنکس که تو را خلق کرد ونظم و اعتدال بخشید   رسول اکرم (درود خدا بر او و خاندان پاکش باد)هیچ موجودی در پیشگاه خداوند،محبوب تر از مرد یا زن توبه کننده نیست.سجده های بسیار بجا بیاور، چرا که سجده، گناهان را آن چنان  می ریزد که باد برگهای درخت را می ریزد.امام

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یَا أَیُّهَا الإنْسَانُ مَا غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ ﴿٦ الَّذِی خَلَقَکَ فَسَوَّاکَ فَعَدَلَکَ ﴿٧﴾انفطار


ای انسان چه چیز تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته

 آنکس که تو را خلق کرد ونظم و اعتدال بخشید


 

رسول اکرم (درود خدا بر او و خاندان پاکش باد)

هیچ موجودی در پیشگاه خداوند،محبوب تر از مرد یا زن توبه کننده نیست.

سجده های بسیار بجا بیاور، چرا که سجده، گناهان را آن چنان  می ریزد که باد برگهای درخت را می ریزد.

امام علی(علیه السلام)

آنکه انتقام میگیرد،یک روز خوشحال است و آنکه می بخشد،یک عمر


حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)

کسی که عبادتهای خالصانه خود را به سوی خدا فرستد ، پروردگار بزرگ بهترین مصلحت او را به سویش فرو خواهد فرستاد

امام حسن(علیه السلام)

هر كه به نیک گزینى خداوند دلگرم باشد، آرزو نمیكند در وضعى جز آنچه خدا برایش برگزیده باشد

امام حسین(
علیه السلام)

هر کس خدا را بندگى کند، خداوند همه چیز را بنده او گرداند

امام سجاد(
علیه السلام)

همانا خداوند دوست دارد هر قلب حزین و غمگینی را (كه در فكر نجات و سعادت خود باشد) و هر بنده ‏شكرگزاری را دوست دارد.‏

امام محمد باقر(
علیه السلام)

چه قدر کارهای نیک بعد از گناهان،شایسته و  زیباست

امام صادق(
علیه السلام)

همانا بهترین عمل در روز قیامت در نزد خداوند،نماز است

امام کاظم(
علیه السلام)

از کفارات گناهان بزرگ،پناه دادن به انسان پریشان وگرفتار،و زدودن اندوه از اندوهگین است

امام رضا(علیه آلاف التحیة و ثناء)
هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید ، خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد

امام جواد(
علیه السلام)

سه چیز بنده را به مقام رضوان الهى مى‏رساند: استغفار زیاد، فروتنى با مردم و زیاد صدقه دادن

امام هادی(
علیه السلام)

بجای حسرت و اندوه برای عدم موفقیتهای گذشته، با گرفتن تصمیم و اراده قوی جبران کن

امام حسن عسکری(
علیه السلام)

دو خصلت است كه بهتر و بالاتر از آنها چیزى نیست:ایمان به خدا و سود رساندن به برادران

امام مهدی(عج الله تعالی فرجه)

برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که گشایش و فرج شما نیز در آن است 

ای شیعیان! چرا از آثار وجودی و از سرگذشت ائمه قبلی و فعلی خود بی اطلاعید؟
غیبت طوسی، ص 173


+ احادیث دیگر امام زمان در ادامه مطلب  ,  این لینک رو ببینید و بگید یا مهدی

]]>